As 20 empresas com melhor reputação do mundo
Consultoria elegeu as multinacionais mais respeitáveis segundo a visão dos consumidores
São Paulo - Nem só de dados financeiros é feito o valor de uma companhia. É de sua reputação que dependem o recrutamento e a retenção de talentos, as parcerias estratégicas e também o crescimento nas vendas - ainda mais em segmentos que se beneficiam da boa e velha indicação boca-a-boca.
Construir uma boa imagem internacional não é tarefa fácil. Algumas companhias, no entanto, têm conseguido sustentar a saúde de suas marcas ao redor do mundo. O Reputation Institute, uma empresa de consultoria privada com sede em Nova York, classificou recentemente as 100 empresas melhor sucedidas em estabelecer fortes nomes internacionais para si.
A empresa ouviu cerca de 47 mil consumidores em 15 mercados para eleger as empresas mais respeitáveis, todas multinacionais com presença global. Cada empresa ganhou uma nota, numa avaliação de zero a 100. Os escores foram calculados a partir de quatro indicadores emocionais: confiança, admiração, estima e impressão favorável. Confira, ao lado, as 20 primeiras classificadas e suas pontuações.
1 - BMW - Nota de reputação: 80,08
2 - Sony - Nota de reputação: 79,31
3 - Disney - Nota de reputação: 78,92
4 - Daimler - Nota de reputação: 78,54
5 - Apple - Nota de reputação: 78,49
6 - Google - Nota de reputação: 78,05
7 - Microsoft - Nota de reputação: 77,98
8 - Volkswagen - Nota de reputação: 77,04
9 - Canon - Nota de reputação: 76,98
10 - Lego - Nota de reputação: 76,35
11 - Adidas - Nota de reputação: 76,00
12 - Nestlé - Nota de reputação: 75,88
13 - Colgate-Palmolive - Nota de reputação: 75,75
14 - Panasonic - Nota de reputação: 75,71
15 - Nike - Nota de reputação: 75,43
16 - Intel - Nota de reputação: 75,42
17 - Michelin - Nota de reputação: 75,32
18 - Johnson & Johnson - Nota de reputação: 75,17
19 - IBM - Nota de reputação: 75,08
20 - Ferrero Rocher - Nota de reputação: 74,90
Mapping Your Global Reputation with 2012 Global RepTrak™ 100
Global RepTrak™ 100, a global survey of more than 100,000 participants, shows that reputation is impacted more by what you stand for than what you sell. BMW, SONY and Disney top this year's list of the World's Most Reputable Companies.
The Global RepTrak™ 100, an annual study conducted by Reputation Institute, surveys how stakeholders perceive companies and how those perceptions affect purchasing behavior.
Key findings of the study include:
• BMW is the new leader, and is the first company to break the mark for reputation excellence.• Google, at the top of the list in 2011 and 2010, fell to sixth place this year.
• New to the top 10 is Microsoft, who pushed out Intel for a top spot.
• Apple proved that a strong reputation platform could carry it through crisis as they maintained a top spot on the list despite the loss of their iconic leader, Steve Jobs.
• Ninety-five percent of revenue comes from foreign markets, but only 11 percent of the top 100 companies have better reputations abroad than at home.
• For top companies, 55 percent of consumers said they would definitely recommend their products to others, compared with only 22 percent for the companies at the bottom of the list.
For a Top Line Report of the Global RepTrak™ 100, click here.
About The Study
The Global RepTrak™ 100 study measures 100 of the most highly regarded companies across 15 countries. It identifies what it takes to have a strong global reputation, and how leading companies are perceived.
More than 100,000 interviews were conducted in April of 2012 across the largest 15 markets in the world covering 75% of the global GDP.
The study is conducted in the following 15 markets:
- Europe: France, Germany, Italy, Russia, Spain, and United Kingdom
- Asia Pacific: Australia, China, India, Japan, and South Korea
- North America: United States and Canada
- Latin America: Brazil and Mexico
Nomination criteria for companies in Global RepTrak™ 100 includes:
- Company size based on annual revenue
- "Above Average" reputation scores in their home market, derived from Reputation Institute's global database of RepTrak™ scores, spanning 2006-2011
- Multinational presence and familiarity with general public
Why Global RepTrak™ 100 Matters To You
The insights generated through the Global RepTrak™ 100 study can help executives:
- Map the global reputation landscape of the company using a single lens
- Get a global overview of what drives support from the general public in key markets
- Create a global KPI system for managing reputation
- Start a conversation with Senior Leadership about the impact of reputation to your business
- Create the business case for active reputation management
Nenhum comentário:
Postar um comentário